hannacansund

Alla inlägg under juli 2010

Av Hanna - 20 juli 2010 22:11

Ja vi kan ju börja från början... 

Det var som sagt ett tag sen man satt här och skrev men jag har haft fullt upp och nu känner jag att jag är i behov utav att börja skriva igen för nu är det mycket som händer, och mycket som kommer att hända och mycket som har hänt. Så då kan det var dax för några rader i bloggen kanske ? 


Vi börjar med Sötåsen lägret 2010 !

Tack Anna för att jag fick chansen att vara ledare på lägret! Det var verkligen jätte roligt! Vi gjorde verkligen jätte mycket och alla deltagarna var jätte nöjda när de åkte hem sen! 

För er som inte vet vad Sötåsen lägret är så är det ett läger för ungdomar i Svergie med epilepsi. 

Vill ni läsa mer om vad vi gjorde på lägret så är ett hett  tips att läsa på bloggen ---> sotasen-09.blogspot.com


Sen tar vi nästa sak på listan! Norbottens resan!

Vi åkte tåg i 18 timmar upp och jag säger bara fy fan för att sova på tåg! Visst det gick bra och så men det gungar och låter och väsnas och ligger man åt fel håll mår man inte alls bra för då blir man väldans åksjuk (mamma blev det som låg längst upp i vår kupé). När vi var framme träffade vi först Giddes  framor, farfar och faster. 

Sen blev det dagarna där på att träffa hans syskon och jag började nästan gråta för det var så roligt att se dom tillsammans! 

Det var intensiva dagar i norrbotten med väldigt mycket känslor hos alla människor som var inblandade.  Man fick även väldigt fina kort ! 


Sen tar vi Öland med Ingalill, Jonas och Peter, samt min familj. 

Kan säga att så mycket som jag skrattade igår kväll har jag inte skrattat på länge!! Jonas och jag hade hysteriskt kul och Gustav och Gidde var oxå hysteriskt roliga! Gidde i fin fina glassiga vita/rosa solglas som springer runt och säger att han är coolast på hela ölandet! och Jonas och Gustav som sitter med någon konstig lek där den ena säger "på tal om den gula soptunnan..." och den andra "har du läst bibeln..?" .


Imorgon kommer Nadja en sväng och vi ska bada snacka skit och äta lite gottit! det blir kalas bra tycker jag! Det känns skönt att ha någon man bara kan snacka massa skit med och göra ingenting ! 


En sak till detta var en rätt positiv blogg gämfört med  dom andra och mitt liv ska vara positivt nu det har jag bestämt! För nu har jag bestämt mig för att ändra på DET!


Over and out // Hanna

Presentation


20 år livsglad tjej, som studerar it-säkerhet, men som inte är som alla andra. Jag lever med en svårbehandlad epilepsi i min vardag och tar mig över hinder som "normalt" folk inte skulle behöva.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Varför tror ni att folk reagerar på ett så starkt sätt när dom hör ordet epilepsi?
 Dom är rädda, och vet inte hur dom ska hantera situationen
 Man har sett medias version utav epilepsi och dragit egna slutsatser
 Man vet inte vad det är
 Vet ej ?
 Annat alternativ ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards