hannacansund

Alla inlägg under januari 2011

Av Hanna - 16 januari 2011 14:24

efter en helg hos anton känner jag mig laddad för att åka hem och ta itu med saker, tror jag. jag hoppas på det iallafall.. Plus att jag hoppas att det har blivit bättre och att allt har lugntnat ner sig. För det vore så skönt! 


Tack anton för att du ger mig en sån positiv vibb <3 

Av Hanna - 13 januari 2011 19:38

Som idag.. Tänker inte säga varför heller men jag sätter på min favorit artist och lyssnar på hans musik och sen sitter jag på mitt rum en stund och bara tar det som det kommer, för ibland så behöver man faktiskt bara få vara .. utan att någon stör..



Av Hanna - 12 januari 2011 20:56

Tar en lugn kväll med pappa och funderar på olika saker som jag har ... har även surfat runt på olika sidor och hittade denna underbara klänningen! LOVE IT! 

Men nu ska mina onda armar vila och vi ska titta på Fuskbyggarna på tv4 :) 



    

Av Hanna - 12 januari 2011 14:30

Har idag varit på Livstilssmottagningen och pratat med underbara Maria. Hon ger en verkligen en energi boost när man behöver det ! Känns bra!


Så nu har jag en plan ut lagd men jag tänker inte berätta den än ... Ni får se sen ! 

  

Av Hanna - 11 januari 2011 21:38

Nu ska jag lägga mig och sova ! Ska läsa i min nya kurslitteraturbok "Övervakad - Elektroniska fotspår och snokarsamhället"  utav Pär Ström 


Jag känner på mig att det här kommer bli så bra !


  

Av Hanna - 11 januari 2011 15:10

OJOJOJ!

Det var typ ett halvår sen jag var här inne och skrev, men jag vet att jag har perioder... Då var en väldigt jobbig del utav mitt liv som jag bara var tvungen att ta mig igenom!


Allt är inte över, trotts att jag mår bättre, så är det långt kvar.. Det är fortfarande stökigt.. men inte så stökigt som det har varit, och att änntligen kunna få rätt hjälp gör verkligen mycket!! Jag är så glad! 


Det som har hänt är att jag har varit inne på rehabiliteringen i Kalmar och gjort en psykolog bedömning, eftersom jag har vissa svårigheter med vissa saker, och  nu efter många om och men kan jag andas ut och (sluta vara orolig att jag har tusen miljader fel på mig själv och att jag är urbottat dum i huvudet), för jag behöver bara ta lite längre tid på mig när jag ska göra saker, och jag kan inte hålla två bollar i

luften samtidigt, och detta beror på epilepsin, att jag har rammlat och slagit i huvudet liite för många gånger ... Så nu ska jag äntligen få hjälp med detta, och detta har ju lät till att det har varit vissa bråk hemma. Jag tycker inte att mina föräldrar stöttar mig med skolan fullt ut ( just det jag ska börja plugga till våren på distans, vi tar det längre ner). Dem tycker att jag borde vänta, och jag har då utvecklat att jag bara ska klara av dessa båda kurserna för att visa dom att jag faktiskt kan klara av studierna! JAG SKA LÄGGA NER HELA MIN SJÄL I DET HÄR! Så jag hoppas att ni förstår att jag verkligen vill och tror att jag kan klara det här, och att jag har Antons fulla stöd!


FY vad arg jag är just nu känner jag .. 


Men jag håller även på med andra projekt vid sidan om! Men ett av dom är hemliga och det andra är att jag har börjat träna som fan så nu får ni vara duktiga och peppa mig så ska jag skriva hur det går! Jag hade gått upp två kilo över jul, och det var det som fick mig att börja träna som in i bomben och nu har jag gått ner 1 utav dom!!! det känns kanon!!! Använder även en app som hjälper mig att hålla koll på kalorierna jag äter så att jag inte äter för mkt per dag! + att jag går på en ska Livstilsmottagning där jag får hjälp med vikten! :D SÅ JAG GÖR FAKTISKT ALLT DET HÄR OCH DET GÅR TOPPEN !!! så SUCK ON THAT ! 


Jag satte även upp ett mål jag ska beställa hem en klänning sen (den kommer ta ett tag att få hem för den är från USA / IronFirst) och den ska jag kunna ha till sommaren. Så det är bara att köra !!! 


Just nu längtar jag bara efter att få komma bort från allt hemma, tyvärr... Jag vill hellre vara i Karlskrona hos min älskade Anton. 


NU har ni lite koll på läget och jag skriver mer imorgon eller ikväll :) här kommer några bilder som jag fotat och ritat :)

      



Presentation


20 år livsglad tjej, som studerar it-säkerhet, men som inte är som alla andra. Jag lever med en svårbehandlad epilepsi i min vardag och tar mig över hinder som "normalt" folk inte skulle behöva.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Varför tror ni att folk reagerar på ett så starkt sätt när dom hör ordet epilepsi?
 Dom är rädda, och vet inte hur dom ska hantera situationen
 Man har sett medias version utav epilepsi och dragit egna slutsatser
 Man vet inte vad det är
 Vet ej ?
 Annat alternativ ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards